خبرنامه ایمیلی

سرمایه گذاری کسب و کار

با ثروتمندترین‌ها آشنا شوید: ۱۰ میلیاردر برتر سال ۲۰۲۳

میلیاردرهای ۲۰۲۳

احتمالا می‌دانید که فوربس به صورت مستمر فهرستی به‌روز از میلیاردرهای جهان را در وب‌سایت خود ارائه می‌کند. این غول‌های صنعت، نوآوری و کارآفرینی نه تنها موفق شده‌اند به تنهایی ثروت‌های عظیمی به دست آورند، بلکه اثری پاک نشدنی بر اقتصاد جهانی بر جای گذاشته‌اند.

در این پست با ۱۰ نفر اول این لیست در سال ۲۰۲۳، کسب‌وکارشان و میزان ثروتی که دارند آشنا شوید. همچنین می‌توانید زندگی‌نامه هر یک را به صورت مجزا مطالعه نموده و از آن الهام بگیرید.

۱. ایلان ماسک: مبتکر ماوریک

از متحول کردن خودروهای الکتریکی با تسلا گرفته تا کاوش در کیهان از طریق SpaceX، فعالیت‌های رویایی ایلان ماسک، صنعت را باز تعریف کرده است! او متولد پرتوریا، آفریقای جنوبی است و در در ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ به دنیا آمده است. ایلان ماسک در حال حاضر کسب‌وکارهایی مانند تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و… را مدیریت کرده و بر روی پروژه‌ها و بیزینس‌های متعددی مانند ایکس (توییتر سابق) هم سرمایه‌گذاری کرده است. ثروت ایلان ماسک در حال حاضر ۲۴۳ میلیارد دلار است.

۲. برنارد آرنو: امپراتور برندهای لوکس

برنارد آرنو به عنوان رهبر LVMH، بر امپراتوری برندهای لوکس سلطنت می‌کند. او در شهر روبه فرانسه و در تاریخ ۵ مارس ۱۹۴۹ زاده شد. گروه تولیدی تحت ریاست او، صاحب برندهای نام آشنای لوکسی در حوزه‌های مد، عطر، لوازم آرایش، ساعت، جواهرات و غیره مانند لویی ویتون، کریستین دیور، فندی، جیوانچی، کنزو، هابلوت، بولگاری و… است. ثروت او در حال حاضر ۱۹۰.۳ میلیارد دلار است.

۳. جف بزوس: از آمازون تا ستاره‌ها

بنیانگذار آمازون، جف بزوس، نه تنها روش خرید ما را تغییر داده است، بلکه اکنون با شرکت هوافضای خود، Blue Origin، دست به سمت ستاره‌ها دراز کرده است. او در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۶۴ در نیو مکزیکو به دنیا آمد. کسب‌وکارهای او شامل آمازون، بلو اُرجین و واشینگتن پست است! ثروت او در حال حاضر ۱۶۵.۵ میلیارد دلار است.

۴. لری الیسون: پیشگام تکنولوژی

لری الیسون، زاده ۱۷ آگوست ۱۹۴۴ در نیویورک آمریکا، یکی از بنیانگذاران اوراکل، یکی از پیشگامان صنعت نرم‌افزار بوده و نحوه مدیریت و استفاده کسب و کارها از داده‌ها را تغییری اساسی داده است. برخی از کسب‌وکارهای کلیدی که او در حال حاضر با آنها مرتبط و جزو تیم مدیریتی آنها است، اوراکل، نت‌سوئیت، و تسلای ایلان ماسک است! ثروت او در حال حاضر ۱۴۵.۴ میلیارد دلار است.

۵. وارن بافت: پیش‌گوی اوماها

وارن بافت ۹۳ ساله، مدیر عامل برکشایر هاتاوی، یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در دنیا است و به دلیل فلسفه‌ای که در زمینه سرمایه گذاری دارد شناخته شده است. او در ۳۰ آگوست ۱۹۳۰ در اوماهای آمریکا زاده شد. وارن بافت که در حال حاضر مدیریت هلدینگ برکشر هاتاوی را بر عهده دارد، به صورت غیر مستقیم بر روی برندهای متعدد و بزرگی سرمایه‌گذاری کرده است، از جمله اپل، بانک آمریکا، دوراسل و دومین شبکه بزرگ راه‌آهن در شمال آمریکا. ثروت او در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد دلار است.

۶. مارک زاکربرگ: رهبر رسانه‌های اجتماعی

یکی از بنیانگذاران فیس بوک، مارک زاکربرگ، نه تنها میلیاردها نفر را به هم متصل کرده است، بلکه در فناوری های نوظهور نیز سرمایه گذاری کرده و بر زندگی دیجیتالی ما تاثیر قابل توجهی گذاشته است. او در کالیفرنیای آمریکا و در تاریخ ۱۴ می ۱۹۸۴ به دنیا آمد. مهم‌ترین کسب‌وکارهایی که از او می‌شناسیم، فیس‌بوک، اینستاگرام، واتسپ و Oculus VR است که در سال ۲۰۱۴ توسط وی خریداری شد. ثروت او در حال حاضر ۱۱۷.۲ میلیارد دلار است.

۷. بیل گیتس: نیکوکار و موسس مایکروسافت

بیل گیتس، که در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در سیاتل زاده شده، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، این روزها از فناوری کناره گرفته و به یک بشردوست برجسته تبدیل شده است که بر بهبود سلامت و آموزش در سطح جهانی تمرکز کرده است. او علاوه بر مایکروسافت معروف که همه می‌شناسیم، مدیر یا موسس مجموعه‌های دیگری مانند شرکت سرمایه‌گذاری کسکید، بنیاد بیل و ملیندا گیتس، و چند شرکت فعال در زمینه انرژی مانند تراپاور است. ثروت او در حال حاضر ۱۱۶.۵ میلیارد دلار است.

۸. لری پیج: معمار و موسس گوگل

لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل، با ایجاد پرکاربردترین موتور جستجوی جهان و شکل دادن به عصر دیجیتالی به صنعت فناوری کمک قابل توجهی کرد. او در ۲۶ مارس ۱۹۷۳ در میشیگان آمریکا چشم به جهان گشود. لری پیج، علاوه بر آلفابت (شرکت مادر گوگل) در کسب‌وکارهای دیگری که عمدتا در زمینه فناوری‌های نوین و همچنین انرژی جایگزین فعال هستند مانند شرکت‌های Kitty Hawk و Wing نیز سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کند. ثروت او در حال حاضر ۱۱۴.۷ میلیارد دلار است.

۹. استیو بالمر: مدیر عامل مایکروسافت

استیو بالمر به عنوان مدیر عامل سابق مایکروسافت، نقشی اساسی در رشد این شرکت ایفا کرد و به طور قابل توجهی به تکامل کامپیوترهای شخصی کمک کرد. استیو بالمر در ۲۴ مارس ۱۹۵۶ در شهر دیترویت ایالت میشیگان ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. او در سال ۲۰۱۴ از سمت مدیریت مایکروسافت کناره گرفت، اما مدیریت Ballmer Group و همچنین مالکیت تیم بسکتبال Los Angeles Clippers را همچنان بر عهده دارد. ثروت او در حال حاضر ۱۱۱.۵ میلیارد دلار است.

۱۰. سرگی برین: بنیانگذار گوگل

در کنار لری پیج، سرگی برین یکی از بنیانگذاران گوگل بود که در این بین بر روی ابتکارات دیگری نیز سرمایه‌گذاری‌هایی داشت. او در تاریخ ۲۱ آگوست ۱۹۷۳ و در کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد. سرگی برین، در کنار آلفابت، بخشی از وقت خود را بر روی گوگل ایکس می‌گذارد، یک مرکز نیمه مخفی متعلق به گوگل که بر روی توسعه فناوری‌های پیشرفته تمرکز دارد. ثروت او در حال حاضر ۱۱۰.۱ میلیارد دلار است.

این افراد نه تنها ثروتمندترین‌ها در دنیا هستند، بلکه جزو تاثیرگذارترین افراد در حوزه‌های کاری خود نیز به شمار می‌آیند که در ساخت جهانی که امروز در آن سیر می‌کنیم تاثیر قابل توجهی داشته‌اند. برای دریافت انگیزه و الهام از سرنوشت این افراد، پیشنهاد می‌کنیم تا زندگی‌نامه آنها را مطالعه کنید. شما فکر می‌کنید چینش سال آینده ثروتمندان در دنیا چه تغییراتی خواهد کرد؟ لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

۱ دیدگاه

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید